lørdag 28. juli 2012

Bestemmelsen er tatt..

..og det er i grunn ganske deilig:-)

Vi har jo leeenge gått i en boble av ubestemmlighet mellom det å pusse opp eller bygge ut. Valget har falt på å pusse opp. Drømmen om større plass er ikke borte men noe MÅ gjøres med huset der vi bor uansett om vi selger eller blir boende...
Vegger skal slåes ned og forhåpentligvis klarer vi å skvise inn et soverom til oppe..Om du har noen gode ideer spytt ut!
Skal se om jeg kan få lagt ut planløsningen oppe til dere - trenger litt idemyldring. :-D



Men altså..pusse opp - gleder meg masse og velger å overse det faktum at det blir å  leve på en byggeplass for en periode. 1.etasje skal til pers først..dvs nye vinduer, større terrasse dør(skyve!!!!) gulv, tak, peis og ikke minst nytt kjøkken!!!


Vi har lenge hatt en mistanke om at under stuegulvet er det gjemt bort et flott tregulv..og det gjøre det - under parkett + veldig gammelt veggtilvegg + belegg - kan bli en artig å finne det frem;-/  Da blir å håpe på at det er like fint som vi tror. "litt" pussing og litt hvit lakk...muligens.


Og som mange andre damer hopper jeg elegant over tanken på alt arbeid og rett til mål;-) ja jeg har mine tanker om kjøkkenet også - at vi først må rive ned og ha grunnarbeid +++ ja det kommer når det kommer..

Altså kjøkken..

Har jo hele tiden hatt i tankene at vi skal jo sef ha et lyst kjøkken - liten plass osv. Men etter en tur på Ikea (jupp det blir nok Ikea) så falt jeg pladask for dette:

Det er jo så flott! og med riktig belysning blir det supert <3
Tanken er jo at siden vi skal åpne opp så blir jo dette en del av stua også..gleder meg. Da gjenstår det bare å bestemme seg 100% og "litt" arbeid sef.

ja dette var noen av tankene som surrer rundt oppi knotten om dagen..gleder meg! 

1 kommentar:

Raquel sa...

Glad for dere!!! Det kommer til å bli sååå fint :D